هزینه تعویض روغن آسانسور

هزینه تعویض روغن آسانسور


از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های آسانسور می‌توان به موتور آن اشاره کرد که باعث به حرکت درآمدن سایر بخش‌های این سیستم می‌شود. با توجه به اینکه موتور دائم در حال حرکت بوده، به منظور پیشگیری از خراب شدن آن بایستی در دوره‌های متناوب روغن کاری شود. بر همین اساس انجام هزینه تعویض روغن آسانسور برای کارکرد مناسب موتور امری ضروری است. علاوه بر این روغن انتخاب شده بایستی باکیفیت و متناسب با نوع موتور آسانسور باشد. در این مقاله با اهمیت تعویض روغن موتور آسانسور و هزینه‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

 

هزینه تعویض روغن آسانسور در سال ۱۴۰۳

هزینه تعویض روغن آسانسور ( ریال)  در سال ۱۴۰۳

۵.۰۰۰.۰۰۰

 

ضرورت استفاده از روغن آسانسور

اغلب آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های حال حاضر کشورمان از موتورهای گیربکسی و هیدرولیکی برخوردار هستند. چنین موتورهایی با توجه به نوع طراحیشان بایستی به صورت منظم مورد روغن کاری قرار گیرند تا دچار استهلاک و خرابی نشوند. هزینه تعویض روغن موتور آسانسور از جمله هزینه‌هایی است که بایستی برای افزایش دوام و عمر موتور گیربکسی آسانسور انجام گیرد. البته نوع روغن موتور آسانسور و کیفیت آن نیز تاثیر به سزایی در کارکرد موتور و سایر بخش های آن دارد.  شرکت‌های معتبر خدمات دهنده آسانسور و سرویس کاران آن با آشنایی کاملی که از آسانسور و موتور به کار برده شده در آن دارند بهترین روغن را برای تعویض و روغن کاری آسانسور به کار می برند.

ضرورت استفاده از روغن آسانسور
ضرورت استفاده از روغن آسانسور

حتما مشاهده کنید: قوانین سرویس و نگهداری آسانسور

تعویض روغن آسانسور باید چه زمانی انجام شود؟

روغن موتور آسانسور در مدت زمان استفاده، به مرور تیره و دچار سوختگی شده و خاصیتش را از دست می‌دهد. بر روی کاتالوگ روغن‌ها معمولاً بهترین زمان استفاده از آن درج شده، اما قبل از رسیدن به آن زمان، بهتر است روغن موتور تعویض گردد. به طور کلی روغن موتورهای گیربکسی بهتر است هر دو سال یک بار تعویض گردند تا کارکرد چرخ دنده‌های آن مختل نشود. البته به میزان کارکرد و استفاده از آسانسور نیز بایستی توجه شود. مهندسان توصیه می‌کنند که روغن موتور گیربکس آسانسور بایستی هر ۲۰ ماه یک بار تعویض شود. این امر در صورتی که دمای موتور آسانسور از ۸۵ درجه سانتیگراد بیشتر باشد ضروری است. بنابراین زمانی که رنگ روغن موتور تیره شده است بایستی آن را تعویض کرد تا از بروز صدمات بیشتر به سیستم جلوگیری شود. هزینه تعویض روغن آسانسور با توجه به نوع روغن مورد استفاده و موتور توسط سرویس کار آسانسور تعیین می‌گردد. با تعویض روغن، موتور نرمی و حالت اولیه خود را به دست آورده و میزان استهلاک آن کاهش می‌یابد.

نکات مهم در زمان تعویض روغن آسانسور

  • تعویض روغن موتور بایستی حتماً توسط سرویس کار ماهر آسانسور انجام شود.
  • قبل از انجام تعویض روغن بایستی تابلو سه فاز خاموش شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری گردد.
  • در زمان تعویض روغن آسانسور بایستی از ظرف مناسبی که از ظرفیت ۳ تا ۴ لیتر روغن برخوردار است استفاده شود.
  • در زمان تعویض روغن حتماً از یه قیف به منظور جلوگیری از پاشیدن روغن بر روی محفظه و ریختن آن کف موتورخانه استفاده شود.
  • در صورت ریختن روغن کف موتورخانه و بر روی محفظه بهتر است با یک دستمال روغن‌های پاشیده شده تمیز شوند.
  • از مخلوط و ترکیب کردن دو یا چند مدل روغن موتور آسانسور با یکدیگر خودداری شود.
نکات مهم در زمان تعویض روغن آسانسور
نکات مهم در زمان تعویض روغن آسانسور

حتما مشاهده کنید: سرویس اسانسور تهرانپارس

سخن پایانی

موتور از بخش‌های اصلی و مهم در آسانسور است که برای داشتن عملکرد مناسب بایستی به صورت منظم روغن کاری شود. بنا بر توصیه مهندسان تعویض روغن آسانسور بهتر است هر بیست ماه یک بار انجام شود. زیرا زمانی که روغن تیره شده و حالت خمیری به خود می‌گیرد دیگر خاصیتی نداشته و باعث استهلاک موتور آسانسور و دیگر بخش‌های آن می‌شود. هزینه تعویض روغن آسانسور با توجه به نوع موتور و روغن استفاده شده بستگی داشته و توسط شرکت خدمات دهنده آسانسور تعیین می‌گردد. تعویض روغن آسانسور بایستی حتماً توسط یک سرویس کار ماهر و حرفه‌ای انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *