تعویض سقف اسانسور

تعویض سقف اسانسور


سقف کابین آسانسور دو بخش اصلی را شامل می شود که سقف اصلی و سقف کاذب هستند. سقف اصلی مهم ترین نقش را در ایمنی یک آسانسور داشته و سقف کاذب نیز بیشتر جنبه زیبایی و تزئیناتی دارد. البته بخش دوم نور مناسب برای استفاده از این دستگاه را تامین می کند. در زمان تعویض سقف آسانسور باید دقت کنید که سقف با سبک معماری کابین و ساختمان همخوانی کافی داشته باشد. سایر نکات را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

 

هزینه ی تعویض سقف آسانسور در سال ۱۴۰۳

از نوع لیزری و طرح دار  به همراه اجرت نصب 

از ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال شروع میشود

 

سقف کاذب کابین آسانسور چیست؟

سقف کاذب با نام سقف دوم آسانسور هم شناخته می شود که بیشتر برای زیبایی و روشنایی این دستگاه به کار می رود. این بخش تاثیر فراوانی روی زیبایی و حس افراد از استفاده از آسانسور دارد و باید متناسب با دیواره ها به همراه متریال با کیفیت و نور کافی باشد. با وجود چنین سقف هایی، افراد به آسانسور حس امنیت و اعتماد دارند.

سقف کاذب توسط پیچ های محکمی به سقف اصلی کابین وصل می شود. از تزئینات این بخش می توان نورپردازی ها و طراحی های برش خورده را نام برد. سقف دوم در سبک هایی نظیر کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک ساخته شده و انتخاب آن باید براساس سبک معماری و کاربری کابین آسانسور باشد.

سقف کاذب کابین آسانسور
سقف کاذب کابین آسانسور

حتما مشاهده کنید: نحوه تعویض لامپ سقف آسانسور

نکات مهم در تعویض سقف آسانسور

رعایت برخی نکات سبب می شود تعویض سقف آسانسور به بهترین شکل انجام گردد که عبارتند از:

  • سقف کابین در هر قسمت باد تحمل وزن حداقل دو شخص را داشته باشد. بنابراین در زمان نصب توسط شرکت های راه انداز آسانسور حتما این مورد را در نظر داشته باشید.
  • روی سقف کابین آسانسور باید دست کم 12 متر مربع مساحت مفید برای ایستادن وجود داشته باشد. این برای زمان های خرابی یا نیاز به سرویس آسانسور توسط شرکت های سرویس است.
  • اگر فاصله آزاد افقی از لبه خارجی کابین تا قسمت دیواره چاه از 3 متر بیشتر شود، سقف کابین باید نرده گذاری شود تا امنیت بیشتری داشته باشد.
  • در کابین هایی با درهای بدون منفذ باید از روزنه هایی به منظور تهویه هر چه بهتر هوا در بخش های بالا و پایین استفاده شود تا خطرات جانی و مالی به حداقل برسد.

متریال مورد استفاده برای تعویض سقف آسانسور

برای سقف های اصلی کابین آسانسورها معمولا از ورق های فولاد در ضخامت های 2 تا 3 میلی متر آن هم با استانداردهای بالا ساخته می شود تا امکان بهره بردن از آن تا سال ها وجود داشته باشد. از خواص ضد رنگ و ضد خش این ورق ها نباید عبور کرد. تمام قطعات این سقف با پیچ و مهره به هم وصل شده تا کار مونتاژ و دمونتاژ به سهولت انجام شود.

متریال مورد استفاده برای تعویض سقف آسانسور
متریال مورد استفاده برای تعویض سقف آسانسور

حتما مشاهده کنید: سرویس و نگهداری آسانسور شرق تهران

جمع بندی

در این مطلب به تعویض سقف آسانسور و نکات مربوط به آن پرداخته شد. با توجه به پیچیدگی ها و نیاز به امنیت فراوان در انجام این کار، بهتر است از فرد یا تیمی متخصص کمک بگیرید. شماره تلفن برای برقراری تماس در صورت نیاز به تعویض سقف در سایت درج شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *