تعمیر قفل درب آسانسور

تعمیر قفل درب آسانسور


وظیفه بسته نگه داشتن درب آسانسور را قفل درب آسانسور بر عهده دارد؛ این قطعه می تواند از حوادث خطرناکی مثل پرت شدن مسافران به درون چاه یا برخورد افراد با دیواره های چاه جلوگیری می کند.

 

تعمیر قفل درب آسانسور در سال ۱۴۰۳

تعویض قفل درب اتومات – سال ۱۴۰۳ – ریال

تعویض قفل درب لولایی – سال ۱۴۰۳ – ریال
۵.۰۰۰.۰۰۰

۴.۰۰۰.۰۰۰

 

 

مراحل تعمیر قفل درب آسانسور

تشخیص مشکل یک نکته مهم در تعمیر قفل درب آسانسور محسوب می شود. چنانچه قفل درب آسانسور در حالت قفل شده نیاز به تعمیر پیدا کند علت آن می تواند فرسودگی و سائیدگی باشد. عیب یابی درب آسانسور باید توسط تکنیسین یا سرویس‌کار آسانسور انجام شود. در ادامه با مراحل تعمیر قفل آسانسور آشنا می شویم.

1.بررسی وضعیت آسانسور

برای تعیین مشکل خرابی قفل آسانسور باید وضعیت آسانسور بررسی شود؛ برای این کار قفل ها از لحاظ شکستگی و آسیب دیدگی مورد بررسی قرار می گیرند.

2.تعویض قطعات قفل آسانسور

در برخی مواقع آسیب دیدگی قفل بسیار زیاد است و به جای تعمیر قفل درب آسانسور باید قفل تعویض شود؛ در این حالت خرید قفل های اورجینال و با کیفیت توصیه می شود.

3.تنظیم دوباره قفل درب آسانسور

برای اینکه از عملکرد قفل اطمینان حاصل شود بایستی تعمیر یا تعویض قفل درب آسانسور مجدد قفل تنظیم گردد. تنظیم ها شامل انجام تست ‌های ایمنی بر روی قفل‌ ها و ارزیابی درستی قفل در هنگام باز شدن و بسته شدن است.

4.آزمایش نهایی بعد از تعمیر قفل درب آسانسور

برای مطمئن شدن از نحوه عملکرد قفل درب آسانسور و ایمنی آن باید تست نهایی قفل درب آسانسور انجام شود. این کار حتما باید توسط تکنسین مجرب و متخصص صورت گیرد.

مراحل تعمیر قفل درب آسانسور
مراحل تعمیر قفل درب آسانسور

حتما مشاهده کنید: تعمیر دیکتاتور درب آسانسور

نشانه‌های خرابی قفل آسانسور

خرابی قفل درب آسانسور با نشانه های مختلفی شناسایی می شود.

  • عملکرد غیر معمول دستگیره قفل
  • بسته نشدن قفل آسانسور ناشی از خرابی قفل درب بوده و علت آن تغییر سرعت در بسته شدن درب یا وجود مشکل در اتصال لته‌ها است.
  • آسانسور حرکت عادی ندارد
  • قفل نشدن درست درب نشان دهنده خرابی قفل درب آسانسور است.
  • درب آسانسور کلاً قفل شود یا کلاً باز بماند که نشانه مشکل در سیستم قفل آسانسور است.
  • وجود صداهای غیر عادی در آسانسور

نکته: گاهی نشستن گرد و خاک زیاد روی قفل درب باعث اختلال در عملکرد قفل درب آسانسور می شود که با تمیز کردن آن مشکل برطرف خواهد شد.

آشنایی با نحوه عملکرد قفل درب آسانسور

محل نصب قفل درب آسانسور بر روی درب خروجی آسانسور است؛ این قفل در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی طراحی و عرضه می شود. قفل درب آسانسور شامل یک ضامن، زبانه، دو میکروسوئیچ و بازویی است. در زمان بسته شدن درب طبقه آسانسور میکروسوئیچ توسط پلاتین نصب شده روی درب جذب شده و باعث ایجاد مدار فرمان برق آسانسور می شود.

در مرحله بعد هنگامی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد اتصال بین پلاتین و قفل درب آسانسور توسط میکروسوئیچ دیگر قطع می گردد. در این صورت قفل درب طبقه دوباره باز می شود و مدار فرمان برق غیر فعال خواهد شد؛ میکروسوئیچ دوم نقش ضامن قفل را ایفا می کند. برای باز شدن کامل قفل درب آسانسور باید به اهرم قفل ضربه‌ای وارد شود که این کار توسط کمان و جک روغنی تحت فشار انجام می شود. بعد از باز شدن قفل با فشار کوچکی درب آسانسور باز می گردد.

نحوه عملکرد قفل درب آسانسور
نحوه عملکرد قفل درب آسانسور

حتما مشاهده کنید: علت دیر بسته شدن درب آسانسور

جمع بندی

قفل درب آسانسور یک قطعه مهم در قسمت درب است که حافظ جان مسافران است. گاهی این قطعه دچار خرابی می شود. باید دقت کرد که برای اطمینان از کارکرد قفل باید عیب یابی مشکل و تعمیر قفل درب آسانسور توسط افراد متخصص انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *